Wereldtijd/IMC

Om het onderwijs richting te geven op een eigentijdse manier bieden we de leerlingen wereldtijd aan. In de wereldtijd mogen kinderen hun interesse of talent ontdekken en inzetten bij de diverse activiteiten die worden aangeboden. Ook ons aanbod in het kader van Burgerschap valt hier onder.

Door samen met verenigingen, sociale instellingen en (semi)-commerciële partners het aanbod samen te stellen, willen we als school bereiken dat het kinderen aanzet tot groeien, kansen ontwikkelen, kansen krijgen en ideeën opdoen voor later. Op deze manier kunnen kinderen écht integreren in de maatschappij, wijk, buurt en omgeving.
In ons aanbod worden experts, leerkrachten, pedagogisch medewerkers en vrijwilligers gekoppeld in de samenwerking. Mede dankzij deze samenwerking kunnen we voor een goede kwaliteit van onderwijs zorgen tijdens de wereldtijd.
De wereldtijd vindt plaats op maandag, dinsdag en donderdag. De kinderen kunnen o.a. kiezen uit: culinair, sport, natuur, geschiedenis, creatief, muziek, techniek, taal en theater.

De groepen 7-8 en de bovenbouw van de Taalschool starten met het programma van IMC Basis en IMC on Tour. IMC is een organisatie die gedurende twee jaar zorgt voor gastdocenten die wekelijks samen met de kinderen de beroepenwereld gaan verkennen. Leerlingen maken kennis met vakgebieden als: journalistiek, wetenschap, recht, geneeskunde en beeldende kunst. Door deze lessen leren leerlingen na te denken over hun toekomst: wat vind ik interessant, waar ben ik goed in en wat past wel en wat past niet bij mij? Ze leren voorkeuren te ontwikkelen en een breed beeld te krijgen van de maatschappij en de mogelijkheden daarin.

Na onderzoek is gebleken dat het aanbieden van activiteiten die kennis verbreden, ontwikkeling stimuleren en kinderen toekomst gericht ontwikkelen, het beste werken als het een structureel aanbod is, vandaar onze wekelijkse Wereldtijd!
Cookie instellingen